top of page

בירה, טבריה, שמש, אה כן... וגם מיתוג

הטלפון מצלצל: "שלום לך ברנשית, זה נחום! זוכרת אותי הכרנו פעם לפני מליון שנה בהודו" .

אם אני זוכרת? ברור - איך אפשר לשכוח דמות צבעונית כמו נחום!

אחרי שיחה של כמה דקות הוא סיפר לי שיש לו תחביב בישול חדש - בירה, ושאני חייבת לטעום. הוא נשבע שאני הולכת לאהוב את זה והציב בפני אתגר. "אני רוצה למתג את הבירה שלי ולהפוך אותה לדבר האמיתי". בשלב הזה התחלתי להתרגש מהמחשבה על השילוב בין שני דברים שאני מאוד אוהבת: בירה ומיתוג!

לפני שנכנסנו למחקר עומק הוא התחיל לזרוק כל מיני מילים באוויר שעוד לא ממש עיקלתי: שמש, בירה, תוכי... שומעת אבל לא ממש מקשיבה (זה קורה לי לפעמים כשאני נלהבת ממשהו).

נחום מציג את נחום באחד מפסטיבלי הבירה

התחלתי לשאול אותו מליון שאלות... אחת מהן הייתה, "אתה בטוח שאתה חייב כל כך הרבה אלמנטים בלוגו אחד? גם שמש, גם תוכי? ומה הקשר תוכי בכלל?"

הוא ענה לי: "לא, לא, לא הבנת... שמש, זה השם של התוכי שלי, ואני רוצה את שמש בלוגו!"

רצית קיבלת!

שמש! זה גאוני... הוא קרא לתוכי שלו שמש! מכאן והלאה הכל הסתדר לי בראש. נחתה עלי רוח הבירנוש והתחלתי בעבודה. היה לי ברור שפונט "המעשן סריף" של "הגילדה" יככב ויעשה את העבודה. מפה לשם נולד לו לוגו צבעוני, שמשקף באופן חד וברור את הדמות והאגדה - נחום. כמובן שלא שכחתי את שמש.

מאז אותו טלפון לפני 3 שנים ועד היום, נחום הספיק להסתובב בירידי בירה ופסטיבלים רבים. הוא גם זכה בלא מעט פרסים ובתארים. למעשה בפסטיבל "בירד" 2019, הוא זכה מקום ראשון!

בשבילי זה תענוג וסיפוק גדול! זו עוד הוכחה שמיתוג זה חלק חשוב ובלתי נפרד מהצלחה של מוצר. מאז ומתמיד אבא שלי אמר לי: "בעל מקצוע צריך לעבוד אך רק עם החומרים והכלים הטובים ביותר"

אתן לכם דוגמא לכך; יש לי חבר טוב, שיפוצניק על גבול האומן, מומחה בגבס. כל הזמן הוא קונה כלים חדשים ומשוכללים כמו פלס לייזר, ואקדח דיבלים. כל כלי חדש ויקר מאוד שהוא רוכש, מוליד מריבה קטנה עם אשתו היקרה. בסוף היא מוותרת ונותנת לו אישור כי הוא בדבקות ועיקשות מצליח לשכנע אותה שזה הדבר הנכון לעשות. בתקציב השנתי זה נכנס לקטגורית השקעות מעולות וממש לא נרשם כהוצאה מיותרת. אפילו מקבלים על זה החזר מס :-)

בחזרה לעולם העיצוב, אצל מעצב גרפי טוב, תמצא מחשב שמתפקד כמו חללית עם נפח זיכרון לא מהעולם הזה. וכמובן פונטים מחלקה ראשונה כמו "המעשן סריף", "קרטיב קרח", "שלוק" ו"תוצרת הארץ".

כשאתם מסתכלים על לוגו ומתאהבים ממבט ראשון, אתם לגמרי לא מודעים לתהליך שקורה אצלכם במוח. אתם לא יודעים שהתאהבתם בו כי אתם רואים את הפונט שלו כל יום בעיתונים, בשלטי חוצות ועל קרטון החלב. המידע הזה שוכן במגירה קטנה אי שם במוח, וכשמגיע הזמן הנכון, הוא מאותת לכם "אתם אוהבים את זה, זה נכון, זה טוב וזה מוכר לכם מאיפשהוא".

אז איפה עוד ראינו את הפונט של בירה נחום ואהבנו?

לסיכום: בתוך ים של פונטים לועזיים חינמיים- יש רק טיפי טיפות של פונטים עבריים טובים - והם יקרים מאוד. לכן אם אתם רוצים להעניק לי מתנה, "אז אל תקנו לי ורד עם עטיפה של פרגמנט" - קנו לי פונט עברי ועשו אותי השמחה באדם!

bottom of page